CAP. 1. TREPTE ŞI CAPCANE ALE PERCEPŢIEI SPIRITUALITĂŢII ROMÂNEŞTI INTERBELICE
1.1. OBIECTUL CERCETĂRII
1.2. PERCEPŢIE POSTEVENIMENŢIALĂ
1.3. PERCEPŢIE SINCRONĂ
CAP. 2. JOC ŞI ILUZIE: IMAGINEA DE SINE
2.1. TÂNĂRA GENERAŢIE ŞI PERCEPŢIA LUMII INTERBELICE
2.2. MENTORII
CAP. 3. MOTIVE ARHETIPALE ROMÂNEŞTI; MOŞTENIREA BLESTEMATĂ
3.1. IPOTEZE DE LUCRU
3.2. MIRCEA ELIADE ŞI FENOMENOLOGIA ARHETIPURILOR ROMÂNEŞTI
3.3. EMIL CIORAN ŞI MOŞTENIREA BLESTEMATĂ
3.4. MIRCEA VULCĂNESCU ŞI MOŞTENIREA ISPITELOR
3.5. CONSTANTIN NOICA ŞI ETERNITATEA ROMÂNEASCĂ
CAP. 4. CAPCANELE CULTURII, CAPCANELE PERCEPŢIEI CULTURALE
4.1. CAPCANA DISTINCŢIEI: CULTURĂ POPULARĂ ŞI CULTĂ; CULTURĂ MINORĂ ŞI MAJORĂ
4.2. SPIRITUALITATE ŞI NAŢIONALISM
4.3 PROBLEMA EVREIASCĂ
CAP. 5. CAPCANELE PERCEPŢIEI, TEORII ŞI UNGHIURI DE PERCEPŢIE; MARELE EXPERIMENT INTERBELIC
5.1. CAPCANELE DISCIPOLATULUI
5.2. CAPCANA DREPTEI LEGIONARE
5.3 TEORII ŞI UNGHIURI DE PERCEPŢIE
CAP. 6. PORTRETE FINALE
6.1. Un pesimist revoltat Emil Cioran scepticul; Emil Cioran sofistul
6.2. Un stoic târziu, socraticul Constantin Noica
6.3. Un fenomenolog implicat. Mircea Eliade
BIBLIOGRAFIE